top of page

למה חשוב לבטל ביטוחים מיותרים?

עודכן: 6 ביולי 2021

מהו ביטוח מיותר? איך ניתן לאתר ביטוח מיותר? למה חשוב להקדים ולבטל ביטוחים מיותרים? ישנם מאמרים של ידע כללי, המאמר שלפניכם שווה הרבה מאוד כסף.


מהו ביטוח מיותר?

ביטוח מיותר, כפשוטו, הוא ביטוח שאני צריך בסבירות נמוכה מאוד. זה לא אומר שלא אשתמש בו, או שאפילו, אם אחזיק ביטוח מיותר, ואצטרך, הוא לא יוכל לסייע לי, אך בהגדרה של ביטוח מיותר הוא ביטוח שבשילוב של 3 מרכיבים, אני כנראה לא זקוק לו:

  • מרכיב א': יש לי יכולת כלכלית מספיקה להתמודד עם הנזק של האירוע המכוסה בביטוח.

  • מרכיב ב': הכיסוי הביטוחי נמוך יחסית והסיכוי להזדקק לו הוא בסבירות נמוכה מאוד.

  • מרכב ג': גם אם קרה לי מקרה הביטוח, לא נגרם לי נזק כספי משמעותי.

לכאורה, מדובר במרכיבים דומים. אך יש ביניהם הבדלים. לכן, אדם עשיר מאוד לרוב יימנע מביטוחים בד"כ כי יש ביכולתו להתמודד גם עם מקרה בטוח מורכב. מצד שני, אדם ללא אמצעים, יבחר להימנע מביטוח שכרוך בעלות חודשית קבועה/גבוהה אך ההסתברות לנצלו נמוכה מאוד ביחס ליכולת שלו להתמודד כלכלית עם המקרה.


למה חשוב לבטל ביטוחים מיותרים?
למה חשוב לבטל ביטוחים מיותרים?

איך ניתן לאתר ביטוח מיותר?

ניתן לצפות בכל הביטוחים שלנו באתר "הר הביטוח" של משרד האוצר. לאחר תהליך הזדהות פשוט וקצר, נוכל לראות את כל הביטוחים. לאחר שעשינו זאת, נוכל לבחון כל אחד מהבטוחים ולראות אם אנו מבינים מה הם מכסים.


ברגע שיש לנו ספק לגבי ביטוח, האם הוא מיותר או לא, חשוב להבין עם מי לא להתייעץ. בפשטות, עם מי שמכר לנו את הביטוח מלכתחילה. לא משנה אם מדובר בסוכן ביטוח או במוקדן של חברת ביטוח ישירה, האינטרס המרכזי שלהם הוא למכור ביטוח. הדרך היחידה שלנו להבין אם הביטוח נחוץ או לא היא להתייעץ עם יועץ בלתי תלוי.


ייעוץ עם יועץ ביטוח בלתי תלוי כרוך בעלות ייעוץ חד פעמית שבראייה ארוכת טווח חוסכת עשרות מונים מעלות הייעוץ, על שנים של תשלומי ביטוחים מיותרים. חשוב להדגיש, לא כל מי שמציג עצמו כיועץ ביטוח אכן כזה. ישנן שתי דרכים לבדוק אם היועץ אכן אובייקטיבי:


דרך אחת, לשאול אם היועץ או מי מטעמו או עובדי משרדו גם מוכר ביטוחים. כל "יועץ" שמוכר ביטוח הוא בעל אינטרס.


דרך שניה, להיכנס לאתר הסוכנים של רשות הפיקוח על הביטוח ולבחון אם היועץ בעצם רשום כסוכן ביטוח.


למה חשוב להקדים ולבטל ביטוחים מיותרים?

ביטוחים הם מוצר שקל מאוד (יחסית) למכור לנו, וקשה לנו מאוד לוותר אליו. זו הסיבה שחברות הביטוח והסוכנים מרוויחים כל כך הרבה כסף. מדובר במוצר שמכירתו מבוססת בעיקר על מרכיב הפחד, וגם הקושי הפסיכולוגי של הפסקתו, מבוסס על הפחד.


לכן אנו נמצא אנשים שממשיכים לשלם עשרות שנים על ביטוחים שאינם בטוחים בנחיצותם בשל החשש בלבד...


אך זו לא הסיבה היחידה, לרוב הביטוחים יש נטייה ברורה לא להשאר בעלותם המקורית. בין אם מדובר הנחות מוגבלות בזמן שניתנו בעת המכירה ומסתיימות, או בתעריפים שקשורים בגיל המבוטח שהולכים וגדלים ומתייקרים עם השנים.


לכן, ההחלטה להקדים ולבטל ביטוח מיותר או ביטוחים מיותרים, חוסכת לנו בראיה ארוכת טווח סכומים גבוהים מאוד.


איך מבטלים פוליסה?

כיום אין צורך לפנות לחברת הביטוח או לסוכן הביטוח לצורך ביטול פוליסה.


לכל חברת ביטוח יש איזור אישי אליו ניתן להיכנס לאחר קבלת קוד מיוחד לטלפון הסלולרי. באיזור האישי יש לחפש "ביטול פוליסות", או להיכנס לפרטי הפוליסה המדוברת ולבקש ביטול פוליסת ביטוח (ניתן לבטל רק רכיבים מסויימים שבפוליסה).


לסיכום,

ביטול ביטוחים מיותרים אינו דבר קל מבחינה פסיכולוגית, למרות שפיזית מדובר במספר לחיצות כפתור. יחד עם זאת, ברגע שהתקבלה ההחלטה החשובה לבדוק את הביטוחים ולבטל את המיותרים והכפולים, החיסכון ארוך הטווח הוא לשנים רבות קדימה.


אולי יעניין אתכם לדעת גם:





0 תגובות
bottom of page