top of page

ביטול פוליסת ביטוח – ביטול ביטוחים מיותרים

עודכן: 18 באוג׳ 2021

אז ערכתם בדיקת ביטוחים פרטיים והגעתם למסקנה שיש לכם פוליסה/ות ביטוח הבריאות מיותרת/ות, יש כפל ביטוח או שהפוליסה כבר לא עונה על צורך אמיתי, והגיע הזמן לביטול פוליסת ביטוח. אז איך מבטלים פוליסת ביטוח בעצם בצורה הכי נכונה?


אז ראשית, ברכות לרגל ביטול ביטוחים מיותרים שאתם עתידים לבצע! התגברתם על מחסום פסיכולוגי לא קל, לו שותפים רבים וטובים מאיתנו. ביטוח הבריאות שייך לתחום המוצרים שקל מאוד לשכנע אותנו לרכוש, בעיקר על בסיס מרכיב הפחד, וקשה לנו מאוד לבטל אותו. בקיצור, החלום הרטוב של כל תחום שיווק ומכירה.


שנית, בשורות הבאות נלמד איך לבטל פוליסת ביטוח בצורה טובה ונכונה.


ביטול פוליסה – איך לבטל פוליסת ביטוח?
ביטול ביטוחים - ביטול פוליסת ביטוח

שלב א': חיזוק ההחלטה לביטול ביטוחים – הסיבה שהחלטתי לבטל את הפוליסה!

שלב זה חשוב מאוד, ומיד בהמשך נסביר מדוע. אבל לפני שמבינים איך לבטל פוליסת ביטוח, ישנה חשיבות גדולה לחדד ולהסביר לעצמנו למה בכלל חשוב לנו לבטל את הפוליסה. חשוב שזה לא יתבסס על רגש רגעי שעוד מעט יעבור ולא רק על בסיס לחץ כלכלי זמני, אלא בעיקר על ההבנה שהצורך שבגינו עשיתי את הפוליסה מלכתחילה – כבר לא קיים.


נכון מאוד. אנחנו עושים ביטוח לפי צורך. לא על בסיס לחץ ולא על בסיס פחד ממקרה שקרה, אלא תוך שיקול נקי של הצורך להימנע מחסרון כיס כלכלי שמצב רפואי יכול להביא אותי אליו. ואם הביטוח שעשיתי כבר מכוסה ממקום אחר, או לחילופין שהשתכנעתי שאין לי יותר צורך בביטוח, הגיע הזמן לביטול ביטוחים מיותרים. אז איך מבטלים פוליסת ביטוח?


שלב ב' – ביטול אינטרנטי דרך חברת הביטוח.

עכשיו נשאלת השאלה "איך לבטל פוליסת ביטוח?". נכון להיום ניתן לבטל פוליסה באופן אינטרנטי דרך אתר חברת הביטוח. ביטול פוליסת ביטוח יכול שיתבצע או באופן דיגיטלי מלא, או דרך הורדת טופס ביטול מאתר החברה ושליחתו ישירות למוקד חברת הביטוח.


עוד דבר חשוב לגבי איך לבטל פוליסת ביטוח - כמובן שלצורך ביטול ביטוחים מיותרים ניתן גם ליצור קשר טלפוני עם מוקד החברה או עם הסוכן אך במידה והשתכנעתם כבר בצורך בביטול (שלב א') אנחנו ממליצים על ביטול באופן ישיר ומקוון ולא באמצעות שיחות טלפון.


למה? ראו את השלב הבא.


שלב ג' – להתכונן לשיחת שימור לקוחות עם המוקדן או הסוכן.

ברגע שחברת הביטוח קיבלה את בקשתך לביטול פוליסת ביטוח, היא מעדכנת את אחד מהשניים או את מוקד שימור הלקוחות בחברה או את סוכן הביטוח שמכר לך את הפוליסה. ברוב המקרים, לא יחלוף הרבה זמן מרגע ביטול פוליסות ביטוח עד שתקבל מהם שיחת טלפון הכוללת אחד משלושת השלבים/הצעות הבאות:


א. הסבר מדוע זו טעות לבטל את הפוליסה.


ב. הצעת הנחה על הפרמיה (לתקופה מוגבלת).


ג. הצעה לרכישת ביטוח חלופי אחר במחיר משתלם יותר.


אה, ולפעמים כל שלושת ההצעות יגיעו אחת אחרי השניה...


שלב ד' – מעקב על ביצוע הביטול.

לפי התקנות חברת הביטוח חייבת לבטל את הפוליסה לאחר 3 ימי עסקים מיום הגעת הבקשה. האחריות שלכם היא לוודא שאכן החיוב החודשי בגין הפוליסה הזו מפסיקה בחודשים העוקבים.


בונוס...

במקרים רבים נהגו סוכני ביטוח ומוקדני חברות למכור ללקוחות מספר פוליסות מאותו הסוג. לפעמים שנה אחר שנה, או כל פעם בחברה אחרת וכו'. נתקלנו במאות מקרים מסוג זה.


במידה וזיהיתם שהפוליסה שלכם שביטלתם זהה או אפילו דומה לפוליסה שנמכרה לכם על ידי אותו סוכן או מוקדן בעבר, מומלץ מאוד להגיש תלונה לרשות הפיקוח על הביטוח ולדרוש את השבת כספכם בחזרה מיום רכישת הפוליסה.


במידה ולגורם שמכר לא יהיה הסבר משכנע מדוע מכר לכם ביטוח זהה או מדוע לא המליץ לכם לבטל את הביטוח הקיים (אם בכלל עדכן עליו), הפיקוח יכול להכריח אותו להשיב את כספכם בחזרה.


פנו אלינו לצורך ייעוץ ביטוחי אובייקטיבי לגבי ביטול פוליסות ביטוח!

0 תגובות
bottom of page