ביטול פוליסה – כך תעשו זאת נכון

אז הגעתם למסקנה שיש לכם פוליסה/ות ביטוח הבריאות מיותרת/ות, יש כפל ביטוח או שהפוליסה כבר לא עונה על צורך אמיתי, והגיע הזמן לבטלה.


אז ראשית, ברכות! התגברתם על מחסום פסיכולוגי לא קל, לו שותפים רבים וטובים מאיתנו. ביטוח הבריאות שייך לתחום המוצרים שקל מאוד לשכנע אותנו לרכוש, בעיקר על בסיס מרכיב הפחד, וקשה לנו מאוד לבטל אותו. בקיצור, החלום הרטוב של כל תחום שיווק ומכירה.


שנית, בשורות הבאות נלמד איך מבטלים פוליסה בצורה טובה ונכונה.


שלב א': חיזוק ההחלטה – זו הסיבה שהחלטתי לבטל את הפוליסה!

שלב זה חשוב מאוד, ומיד בהמשך נסביר מדוע. אבל ישנה חשיבות גדולה לחדד ולהסביר לעצמנו למה חשוב לנו לבטל את הפוליסה. חשוב שזה לא יתבסס על רגש רגעי שעוד מעט יעבור ולא רק על בסיס לחץ כלכלי זמני, אלא בעיקר על ההבנה שהצורך שבגינו עשיתי את הפוליסה מלכתחילה – כבר לא קיים.


נכון מאוד. אנחנו עושים ביטוח לפי צורך. לא על בסיס לחץ ולא על בסיס פחד ממקרה שקרה, אלא תוך שיקול נקי של הצורך להימנע מחסרון כיס כלכלי שמצב רפואי יכול להביא אותי אליו. ואם הביטוח שעשיתי כבר מכוסה ממקום אחר, או לחילופין שהשתכנעתי שאין לי יותר צורך בביטוח, הגיע הזמן לבטלו.


שלב ב' – ביטול אינטרנטי דרך חברת הביטוח.

נכון להיום ניתן לבטל פוליסה באופן אינטרנטי דרך אתר חברת הביטוח. ביטול הפוליסה יכול שיתבצע או באופן דיגיטלי מלא, או דרך הורדת טופס ביטול מאתר החברה ושליחתו ישירות למוקד חברת הביטוח.


כמובן שניתן גם ליצור קשר טלפוני עם מוקד החברה או עם הסוכן אך במידה והשתכנעתם כבר בצורך בביטול (שלב א') אנחנו ממליצים על ביטול באופן ישיר ומקוון ולא באמצעות שיחות טלפון.


למה? ראו את השלב הבא.


שלב ג' – להתכונן לשיחת שימור לקוחות עם המוקדן או הסוכן.

ברגע שחברת הביטוח קיבלה את בקשתך לביטול הפוליסה, היא מעדכנת את אחד מהשניים או את מוקד שימור הלקוחות בחברה או את סוכן הביטוח שמכר לך את הפוליסה. ברוב המקרים, לא יחלוף הרבה זמן עד שתקבל מהם שיחת טלפון הכוללת אחד משלושת השלבים/הצעות הבאות:


א. הסבר מדוע זו טעות לבטל את הפוליסה.


ב. הצעת הנחה על הפרמיה (לתקופה מוגבלת).


ג. הצעה לרכישת ביטוח חלופי אחר במחיר משתלם יותר.


אה, ולפעמים כל שלושת ההצעות יגיעו אחת אחרי השניה...


שלב ד' – מעקב על ביצוע הביטול.

לפי התקנות חברת הביטוח חייבת לבטל את הפוליסה לאחר 3 ימי עסקים מיום הגעת הבקשה. האחריות שלכם היא לוודא שאכן החיוב החודשי בגין הפוליסה הזו מפסיקה בחודשים העוקבים.


בונוס...

במקרים רבים נהגו סוכני ביטוח ומוקדני חברות למכור ללקוחות מספר פוליסות מאותו הסוג. לפעמים שנה אחר שנה, או כל פעם בחברה אחרת וכו'. נתקלנו במאות מקרים מסוג זה.


במידה וזיהיתם שהפוליסה שלכם שביטלתם זהה או אפילו דומה לפוליסה שנמכרה לכם על ידי אותו סוכן או מוקדן בעבר, מומלץ מאוד להגיש תלונה לרשות הפיקוח על הביטוח ולדרוש את השבת כספכם בחזרה מיום רכישת הפוליסה.


במידה ולגורם שמכר לא יהיה הסבר משכנע מדוע מכר לכם ביטוח זהה או מדוע לא המליץ לכם לבטל את הביטוח הקיים (אם בכלל עדכן עליו), הפיקוח יכול להכריח אותו להשיב את כספכם בחזרה.



Tel: 073- 7069921

office@mic.co.il
 משרד ראשי - כפר סבא 

© 2019 כל הזכויות שמורות ליועץ שלי מבית מלמד יועצים.

Created by MagicMode Studio