top of page

מהו יועץ ביטוח?

עודכן: 17 באוק׳ 2021

לפעמים, קל לנו ללכת בדרך הקלה ולהגדיר דברים מסוימים דווקא על דרך השלילה. מה הם לא. אור הוא כאשר לא חשוך. שקט הוא היעדר רעש. ומאושר הוא מישהו שממש לא עצוב... אבל זאת כאמור, הדרך הקלה.


יכולנו לבחור בדרך הקלה ולהגדיר יועץ ביטוח אובייקטיבי או יועץ ביטוח עצמאי - בלתי תלוי כמי שאינו סוכן ביטוח.


ההליכה למקומות המוכרים והידועים מקלה עלינו להגדיר ולברר, אבל אנחנו לא מחפשים את הדרך הקלה.


מהו יועץ ביטוח אובייקטיבי?
מהו יועץ ביטוח?


יועץ ביטוח בלתי תלוי מוגדר על ידי המרכיבים הבאים:

  • יועץ ביטוח אובייקטיבי הוא איש מקצוע בעל ניסיון והיכרות רחבה עם תחום התמחותו. בדגש על תחום התמחותו. בעידן בו רופאים, מתכנתים וכל תחום שמכבד את עצמו, מתמחים בתחומים זעירים וספציפיים. אנשי ה"הכל כלול" הולכים ומתגלים כבעלי ידע בינוני ומטה בכל אחד מהתחומים. היועץ בוחר תחום ומתמקצע בו. ורק בו.


  • יועץ ביטוח בריאות שהוא יועץ ביטוח עצמאי, בודק בראש ובראשונה מהם הצרכים של הלקוח. בדיקת הצרכים מבוססת הן על היכולות והאמצעים הקיימים, המצב הרפואי, המוצרים הביטוחיים הקיימים ואלו שיכולים להיות רלוונטים בפן המשפחתי ועוד ועוד. ההמלצה שונה מאדם לאדם לפי נתוני הבסיס שלו, ותפקיד היועץ להציג ולשקף את המשמעויות והמציאות כך שללקוח יהיה קל יותר לקבל החלטה.


  • יועץ ביטוח אובייקטיבי מקבל שכר עבור הייעוץ ישירות מהלקוח. דמי הייעוץ המשולמים על ידי הלקוח עבור ייעוץ נקבעים לפי היקף העבודה הנדרשת ומשולמים עבור פעולה מוגדרת וברורה של בדיקת מצבו הביטוחי של הלקוח.


  • יועץ ביטוח אובייקטיבי אינו מוכר או משווק מוצרים. הניסיונות לחבר לתפקיד היועץ מרכיבי שיווק ומכירה מפתים ביותר. היכרותו של היועץ עם התחום, ניסיונו וידיעותיו, יכולים לגרום לחלק מהלקוחות לבקש המלצה על מוצר כזה או אחר. זו בדיוק תחילתו של מדרון חלקלק של פגיעה באובייקטיביות הייעוץ.


  • יועץ ביטוח בלתי תלוי / יועץ ביטוח עצמאי, יכול לזהות מצבים בהם כלל לא נדרש ייעוץ. נכון, חלק גדול מהאוכלוסייה כלל לא מחזיק חלק מהמוצרים. לחלק מהאוכלוסייה מעט מוצרים ללא כפילויות או ביטוחים מיותרים. חלק מהאנשים מסתפקים בשירות הציבורי הטוב יחסית במדינה וכו'. יועץ יודע להגיד די מהר "ידידי, מצבך טוב. אתה לא צריך ייעוץ".


בחברת היועץ שלי מבית מלמד יועצים בחרנו להתמקד בייעוץ ביטוח בריאות. או ייעוץ ביטוח רפואי. ישנם יועצי ביטוח רבים בתחומים אחרים כגון: יועץ ביטוח אלמנטרי או יועץ ביטוח פנסיוני, אבל תחום ייעוץ ביטוח הבריאות או ייעוץ ביטוח רפואי הינו תחום ייחודי המתמחה בביטוחי הריסק למיניהם שאינם אלמנטריים (לא ביטוח רכב או דירה).


כגון ביטוחי חיים, ביטוחי בריאות, ביטוח סיעודי, ביטוח תאונות אישיות, ביטוח מחלות קשות או ביטוח אובדן כושר עבודה.


ביטוחים מסוג אלו נכללים בתחום ייעוץ ביטוח הבריאות והמשותף לכולם הוא שהם מוצרים ביטוחיים-פיננסים שאינם בעלי מרכיב חיסכון.



לסיכום,

בקצרה, יועץ בודק – סוכן מוכר. ככה. פשוט.


רוצים לדעת עוד על יועץ ביטוח אובייקטיבי באתר היועץ שלי? צרו איתנו קשר ונשמח לענות לשאלותיכם


0 תגובות
bottom of page