3 טעויות נפוצות בבדיקת הר הביטוח

עודכן ב: ספט 15

ברכות! הצלחתם להביא את עצמכם לשבת ולבדוק את מצבכם ב"הר הביטוח" של משרד האוצר!



ראשית, קבלו ח' ח' (חיזוק חיובי). זה לא מובן מאליו. ברצינות.


רוב האנשים כלל לא מצליחים להביא את עצמם לבחון את מצבם הביטוחי בפרט או את מצבם הפיננסי בכלל. מחקרים הראו שהתחומים הפיננסים מקושרים לרובינו במח עם כאב. מה שגורם למח שלנו, שמתוכנת לכך עוד מימינו כקדמונים, להימנע מתחושה זו ולדחות אותה ככל שניתן.


הסתובבתם זמן רב בתחושה שיש לכם כפל ביטוח או אולי אתם מחזיקים ביטוחים מיותרים והכלי הראשון לבדוק את הנושא הוא הר הביטוח.


הר הביטוח הינו כלי אינטרנטי של רשות הפיקוח על הביטוח ושוק ההון. כלי זה מאפשר לכל אחד מאיתנו לקבל תמונה מלאה, ככל שניתן, על הביטוחים שלנו בתחומים שונים. בדגש על ביטוחים שאינם כוללים מרכיב חיסכון (אלו נמצאים יחד עם שאר המוצרים הפנסיונים במסלקה הפנסיונית).


ההתחברות להר הביטוח פשוטה, וגם הניווט בו ברור מאוד. אז מה כבר יכולים להיות 3 הטעויות הנפוצות בבדיקת מצבנו בהר הביטוח? שמח ששאלתם:


טעות ראשונה: שוכחים לבדוק גם את בן/בת הזוג והילדים

זוכרים שנכנסתם להר הביטוח עם פרטי תעודת הזהות שלכם? אז בדיוק. הר הביטוח מציג רק את הפוליסות בהם אתם רשומים, ואת הסכומים שמשולמים עבורכם.

אף על פי שבהרבה מהמקרים אותן פוליסות מכילות גם את בני המשפחה, אנו שוכחים צאת ולהיכנס שוב עם פרטי בן/בת הזוג על מנת לראות את הביטוחים שלו.


במהלך ייעוץ הביטוח נתקלו פעמים רבות בביטוחים שנעשו רק על אחד מבני הזוג. בן אם בגיל צעיר יותר או בשיחת טלפון אישית שקיבל או מאחד ממקומות העבודה. לכן מנוע ריכוז החומר הביטוחי כולל התייחסות גם לבן/בת הזוג וגם לילדים עד גיל 18.

כך הליך ייעוץ הביטוח הינו ייעוץ מקיף ונעשה לאחר קבלת התמונה המלאה לכלל בני המשפחה.


טעות שניה: לשכוח להשוות מול החיובים בכרטיס האשראי/חשבון בנק

הר הביטוח מציג עבורכם רק את הביטוחים שאישרתם, או נכון יותר, שלא ביקשתם שלא להציג בהר הביטוח. בעת רכישת פוליסה חדשה, קיימת האפשרות לסימון "נא לא להציג את הפרטים בהר הביטוח". נתקלנו במצבים בהם גורמי שיווק ומכירה המליצו למבוטחים לסמן סעיף זה על מנת שהביטוח שעשו זה עתה לא יופיע בהר הביטוח.


הסיבה לכך היא למנוע ממתחרים שיקבלו הרשאה לצפות בביטוחים להציע הצעות מתחרות וטובות יותר ללקוח. מי שמפסיד הוא הלקוח עצמו שמחזיק בביטוחים שאין לו מושג עליהם.


לכן נדרשת השוואה מול החיוב האחרון בכרטיסי האשראי או חשבון הבנק. במידה ורואים חיוב מאחת מחברות הביטוח, לוודא שהוא מופיע גם בהר הביטוח. במידה וישנו חיוב כספי שלא ברור מה מקורו, להתקשר למוקד חברת הביטוח ולבקש פירוט על מה החיוב ובגין איזו פוליסה מדובר.


טעות שלישית: פונים לסוכן/חברת ביטוח לבדיקת הביטוחים

התיישבתם וזיהיתם דברים לא ברורים או חיובים כפולים על אותם כיסויים בכמה פוליסות. הטעות הגדולה ביותר הינה לפנות שוב לגורם ששיווק ומכר לכם אותה. זיכרו, שלא כמו MyExpert, המטרה של הסוכנים והמשווקים היא למכור ביטוחים. זו פרנסתם. ברוב המקרים, הגעתם למצב הנוכחי בגלל חוסר בדיקה או עודף מכירה של מוקדן או סוכן ביטוח.


זו תהיה טעות חמורה לחזור לאותו מקור לקבל עצה על אופן הטיפול בכפילויות או בביטוחים המיותרים. מקרים רבים בהם נתקלנו הובילה פניה שכזו לאחת משתי האפשרויות: העברת הפוליסות לסוכן החדש תוך קבלת הנחה לתקופה מוגבלת. או ביטוח פוליסה אחת ומכירה של אחת חדשה, גדולה ויקרה יותר.


בדיקת המצב הביטוחי יכולה להתבצע על ידי גורם שאינו משווק או מוכר, ואפילו לא כזה הממליץ על מוכר/משווק אחר. הבדיקה של יועץ ביטוח* בלתי תלוי או יועץ ביטוח אובייקטיבי מתמקדת בצרכים של הלקוח, במצבו הבריאותי והכספי ורואה את מכלול השיקולים הרחב שלו ושל כל בני המשפחה.


* קראו בהרחבה מהו יועץ ביטוח?



Tel: 073- 7069921

office@mic.co.il
 משרד ראשי - כפר סבא 

© 2019 כל הזכויות שמורות ליועץ שלי מבית מלמד יועצים.

Created by MagicMode Studio