top of page

מה ההבדל בין יועץ ביטוח עצמאי לבין סוכן ביטוח?

עודכן: 5 במאי 2021

כוחו של הרגל עוזר לנו פעמים רבות בקיצור תהליכי חשיבה למשימות פשוטות אשר חוזרות על עצמן. כוחו של ההרגל מסייע לנו לבצע פעולות במהירות וללא מחשבה מעמיקה כאשר ברורה לנו הדרך הנכונה לפעול, בעיקר, כי כך עשינו עד היום. אנו נעזרים בכוחו של הרגל בהגעה ליעדים רגילים אליהם אנו מגיעים תכופות, סדר יום שקבענו לעצמנו, מוצרי צריכה אליהם התרגלנו ועוד ועוד.


אך ישנם מקרים רבים בהם כוחו של ההרגל דווקא פוגע בנו. פיתוחים וחידושים טכנולוגיים, מוצרים חדשים ומגוונים וחברות חדשות וטובות לא מגיעות לאותם שנאחזים בכוחו של ההרגל ונמנעים מלשאול ולבחון את עצמם ואת פעולותיהם מפעם לפעם.


עולם הביטוח נתפס, במידה מסוימת של צדק, כעולם ישן. חברות הביטוח הבינלאומיות הגדולות הן בעלות וותק של מאות שנים ובישראל עשרות רבות של שנים. לכן, נראה לנו שהאופן בו מתנהל התחום הוא האופן הרגיל והנכון להתנהלות ללא שינוי נראה לעין. אך מתחת לפני השטח קורים בשנים האחרונות שינויים מרחיקי לכת.


חידושים בעולם הביטוח

חברות ביטוח ישירות

חברות ביטוח ישירות אינן מראה חדש בשוק הישראלי, באופן מפתיע ובניגוד לתחזיות של חברות וסוכני הביטוח ש"הזהירו" מפני פגיעה בשירות למבוטחים בהיעדר סוכן ביטוח, מסתבר שבשנים האחרונות, מאז החלה רשות הפיקוח על הביטוח לפרסם את מדד השירות, החברות הישירות עומדות בראש המדד שנה אחר שנה.. האם יתכן שניתן לתת שירות מקצועי, מקיף ומהיר גם ללא מעורבות סוכן ביטוח?


חברות ביטוח דיגיטליות

לצד חברות הביטוח הישירות, ולאור ההתפתחות הדיגיטלית המואצת שנכנסת גם לעולמות הביטוח, הוקמו בישראל שתי חברות ביטוח דיגיטליות, הפועלות אף הן ללא סוכני ביטוח. חברות נוספות בתהליך רישום והקמה. החברות הוותיקות לא נשארות מאחור ופועלות כל העת למחשב ולשפר את השירות הדיגיטלי הן ברכישה והן בשירות.


אז עם כל הטוב הדיגיטלי הזה, נשאלת השאלה, האם אנו עדיין שבויים בכוחו של הרגל בהתבססות על סוכן הביטוח בעת המכירה ובעת התביעה. הורגלנו לחשוב שסוכן הביטוח עובד אצלנו. מדובר בטעות יסודית. סוכן הביטוח הינו שלוחה של חברת הביטוח ומקבל את שכרו דרכה.


מה בין יועץ ביטוח עצמאי לבין סוכן ביטוח?

האינטרס של סוכן הביטוח והאינטרס שלנו - לא זהים!

התרגלנו לחשוב שהאינטרס של סוכן הביטוח זהה לאינטרס שלנו, אבל התעלמנו מהעובדה שעל כל מוצר ביטוח שנמכר לנו מקבל הסוכן עד 25% עמלה חודשית. כך שהאינטרס למכירת מוצר שספק אם נחוץ או למכירה דווקא מחברת הביטוח הנותנת לו את העמלות הגבוהות ביותר הוא אינטרס הפוך מהאינטרס שלנו.

כמובן שיש להזהר ממתן הכללות וידוע שיש מספר, מועט מאוד לצערינו, סוכנים המסוגלים להתעלות מעל האינטרסים האישיים, מוכרים למבוטח רק לפי צורך ביטוחי גם אם זה מפחית מהכנסתם, ובעת הצורך נותנים שירות מעולה. אולם בואו נודה על האמת, הרוב המכריע של סוכני הביטוח אינו כזה ובאופן "טבעי" משרת את האינטרסים שלו ולא של הלקוח.


אז מיהו יועץ ביטוח עצמאי?

כאן נכנס לתמונה מקומו של יועץ ביטוח עצמאי. יועץ ביטוח בלתי תלוי שעובד אך ורק עבור הלקוח. יועץ ביטוח עצמאי כפי שמציעה MyExpert אינו מקבל עמלות מחברות הביטוח, אינו מוכר ביטוחים פרטיים, אינו מקבל שכר סמוי באמצעות קשר עם סוכני ביטוח וכל תפקידו הוא לסייע ללקוח להבין את המוצרים אותם רכש. אלו דרושים לו ואלו מהם כפולים או מיותרים. יועץ ביטוח עצמאי הינו יועץ בלתי תלוי, וככזה יכול לסייע לבחון את הצורך האמיתי של הלקוח, להסביר מתי הביטוח נחוץ יותר ומתי הסיכון הביטוחי נמוך מאוד, לתת כיווני מחשבה נוספים, כגון חיפוש אפיקים של ביטוח קבוצתי במשפחה, הכוונה למחשבוני ביטוח אובייקטיבים של משרד האוצר וכדו' באופן שרואה אך ורק את טובת הלקוח מול עיניו.


יועץ ביטוח עצמאי
יועץ ביטוח עצמאי


















אז כוחו של הרגל טוב לנו בפעולות יום יומיות פשוטות, אך בנושאים צרכניים מורכבים שווה לחשוב שוב על דברים שהתרגלנו אליהם, כי המציאות שמשתנה – משתנה לעינינו לטובה. קראו בהרחבה אודות יועץ ביטוח בריאות ותפקידו

0 תגובות
bottom of page